.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توضيحات اداره کل محیط زیست مازندران به ياداشت مندرج در شمال نيوز

شمال نيوز: در پي درج ياداشتي با عنوان " آقای رئیس جمهور، مسئولیت قانونی ضرب و شتم خبرنگاران با کیست؟ " بقلم آقاي زماني در پايگاه خبري شمال نيوز ، توضيحاتي از سوي روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ارسال كردود كه عينا درج مي گردد.

بسمه تعالی
مدیر و مسئول محترم پایگاه خبری شمال نیوز
با سلام
احتراما در پی انتشار مطلبی از سوی آقای محمد رضا زمانی درمزاری وکیل پایه یک دادگستری مبنی بر ضرب و شتم خبرنگاران و عکاسان از سوی محیط بانان مراتب ذیل به آگاهی می رسد:
بدوا قابل اذعان است ، در تاریخ 27/10/91 به مناسبت هفته هوای پاک ،کلیه محیط بانان منطقه در مراسمی که بدین منظوردر شهرستان محمودآیاد برگزار گردیده بود حاضر بوده و هیچیک از آنان در زمان وقوع حادثه در منطقه حضور نداشته اند.
دوم اینکه مامورین گارد اجرایی محیط زیست یا به عبارت ساده ترهمگی ملبس به لباس سازمانی و دارای آرم و شاخصه مامورمحیط زیست بوده در حالیکه حسب تحقیقات به عمل آمده از چرایی و چگونگی اتفاق و افراد حاضر در محل هیچیک از افراد درگیر شده از این شاخصه بر خوردار نبوده اند .
واما در ارتباط درج خبر مزبور آنهم از سوی وکیل پایه یک دادگستری ،شایان توجه است انتساب اتهامی به این وضوح و بدون ادله به جامعه محیط زیست کشور که رسالتی عظیم در حفظ حیات وحش دارد آنهم بدون تحقیقات و به صرف تصور اینکه در گیر شوندگان و ضاربین مامور محیط زیست بوده؛، نه تنها پسندیده نیست بلکه خواه نا خواه به لحاظ موازین حقوقی و کیفری واجد مسئولیت قانونی نیز خواهد بوده کمااینکه نامبرده با تاکید بر تکلیف حرفه ای خبر نگاران و عکاسان به مستند سازی حضور قوها در منطقه (البته زمین زراعی کشاورزان محلی ) آنهم به صرف داشتن مجوز فعالیت عملا برنقض تمامی قواعد حاکم بر نحوه حضور و تهیه فیلم وعکس از حیات وحش و لزوم هماهنگی با متولی رسمی حفظ حیات وحش ،صحه گذارده که این مهم خود نشان ار اعمال احساسات در پخش خبرمذکور به جای واقع نگری و پرداختن به حقایق و زوایای آشکار ونهان واقعه رخداده دارد که البته این موضوع از نگاه تیز بین خوانندگان فهیم آن پایگاه خبری و دیگر اسباب رسانه مخفی نخواهد ماند .

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حفظ محیط زیست وظیفه همگانیست 30 دي 1391
دوستان عزیز در محیط زیست مازندران :
شاشیسته و بایسته است که به نکات زیر توجه قابل توجه و ضروری داشته باشید که :
حضور تمام محیطبانان سخت کوش در برنامه هفته هوای پاک !!! خود خلافیست اشکار که ترک مسولیت و خالی کردن وظیفه ای مهم ان هم به بهانه هوای پاک دلیل خوبی برای فرار نیست زیرا که پست را هیچ وقت و هیچ زمان نباید ترک کرد !
دوم اینکه ، حضور موردی در منطقه حتی به غیر محسوس و انی در روز ، عملا ترس را در متخلفین ایجاد میکند و اینکه دیگری با لباسی که مختص ان سازمان است به طور علنی مورد سواستفاده قرار بگیرد ! عملا خود را محکوم کرده اید .
و همانطور که اشعار داشته اید ، زمینهای کشاورزی ! ظاهرا از مسولیت خود بدور یا کم اطلاع هستید ... وقتی در قانون اساسی بندی مجزا در مورد حفظ محیط زیست کشور وظیفه همگانیست و اینکه بگوییم زمینهای کشاورزان محلی ! باز هم ناتوانی خودر ا اعلام داشتید بطور مثال اینکه ، اگر کارخانه ای عملا مشکل محیط زیستی داشته باشد حتی اگر ان شرکت و کارخانه خصوصی باشد ، شما جلوی ان را نمیگیرید ؟ پس زمینهای کشاورزان محلی زیبنده تفکر نیست که چون زمینهای محلی و شخصی هست نمی توان وارد ان شد و ... !
در مورد عکاسان و خبرنگاران محترم هم اینکه طبق قانون مطبوعات هیچ کس و هیچ جایی بجز شورای امنیت ملی کشور مانع از کار انها نمی توانند باشد و حق جلوگیری هم ندارند البته اگر مغایر با اعتقادات و دین نباشد البته باید انها هم با داشتن شرایط و قانونی.
امیدوارم همه به قانون تمکین کنیم و حفظ از محیط زیست وظیفه همگانی شود و نیازی به حضور محیطبان و ماموری نباشد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.155 seconds.